Технологічна освіта старшокласників – обговорення актуальних проблем

262На сучасному етапі реформування технологічної освіти в старшій школі постає багато викликів, які зумовлені оновленням змісту та удосконаленням методики викладання інваріантних та варіативних модулів. Дана проблематика визначила тему Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Актуальні проблеми профільної та професійної підготовки учнів старших класів загальноосвітньої школи».
Головна мета, яку переслідували учасники конференції, – ознайомлення спільноти наукових та практичних працівників в галузі технологічної освіти з результатами розробки держбюджетної теми «Зміст та методика профільної технологічної підготовки учнів старших класів». Керівником розробки є доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики навчання технологій Олександр Миколайович Коберник.
Засобами Internet та Skype науковці кафедри поінформували науковців вищих навчальних закладів України, вчителів технологій та всіх зацікавлених осіб про розробки дидактичного та методичного характеру. А поінформувати є про що. Так, за період розробки держбюджетної теми науковим колективом обґрунтовано моделі профілізації технологічної освіти в старшій школі, визначено зміст профільного технологічного навчання учнів старшої школи та розроблено методику профільної технологічної підготовки на засадах проектно-технологічного підходу, структурними елементами якої є: традиційні методи навчання, сучасні педагогічні технології навчання, інформаційно-комунікаційні засоби навчання, організація самостійної творчої навчально-трудової діяльності.
Логічним продовженням даної конференції став попередній захист дисертаційного дослідження Захаревича Миколи Анатолійовича, тема якої включена в проблематику держбюджетної теми.
Дисертант ознайомив присутніх з основними положеннями дисертаційної роботи, охарактеризував сутність розробок та висновків.
По завершенню конференції учасниками ухвалено резолюцію, в якій визначено подальші напрями наукового пошуку, удосконалення змісту технологічної підготовки в старшій школі; змісту та методики фахової підготовки майбутніх вчителів до викладання технологій у старшій школі; змісту та методики профорієнтаційної підготовки педагогічних працівників.