Додатки

Додаток А

Підсумкова таблиця 2.2

Тест / тип  R  I  A  S  E  C 
 Види діяльності (тест 1)                   
Професійні властивості (тест 2)                   
Професії (тест 3)                  
Самооцінка (тест 4)                   
Загальні результати            

 

 

 

Додаток Б

Покажчик професій

Таблиця 2.3

 Ваш УК Професія Рівень освіти, якого потребує професія 

 

 

 

Додаток В

Таблиця 2.4

Бланк

 

Запитання  Варіант відповіді 
 
Я маю необхідні якості або спеціальні знання, щоб виконувати цю роботу (якщо Ви не впевнені, вам потрібні додатковий курс навчання або порада фахівця). Так Ні
Я можу отримати знання та розвинути якості, необхідні для ефективного виконання цієї роботи.   Так Ні
Я знаю умови життя представників цієї професії. Вважаю, що жити таким чином – правильно.   Так Ні
Я буду щасливий, якщо виконуватиму цю роботу протягом багатьох років.   Так Ні
Мої однокласники, друзі та родичі вважають, що я повинен влаштуватись на цю роботу.   Так Ні

 

 

Додаток Г

Альтернативні дисципліни у старшій школі США

У старшій школі учні можуть вільніше обирати бажані дисципліни, ніж раніше, предметами та курсами на вибір є:

– право (конституційне, кримінальне або міжнародне), економіка, соціологія, психологія);

– образотворчі (зображальні) мистецтва (малювання, скульптура, живопис, фотографія, кінематографія);

– виконавчі види мистецтва (драма, музичний гурт, оркестр, танці);

– професійна освіта (різьба по дереву, обробка металів, авторемонт);

– інформатика (обробка тексту, програмування, веб-дизайн);

– видавнича справа / журналістика (шкільна газета, редагування щорічника, телевізійна справа);

– іноземні мови (французька, німецька, італійська, іспанська; а також китайська, японська, російська, грецька, латинська, корейська, нідерландська, португальська й американська мова жестів);

– комерційна освіта (бухгалтерський облік, підприємництво, обробка даних, фінанси, менеджмент, маркетинг);

– сім’я, курси споживача, наука бути здоровим (“домашня  економіка”,  харчування, розвиток дитини);

–  курси молодших офіцерів запасу;

–  курси водіїв пропонують деякі американські старші школи, але частіше вони доступні лише після школи.

 

Додаток Д

Анкета для учнів 911их класів

щодо встановлення рівня професійної самовизначеності

 (українською мовою)

Шановні школярі! Просимо Вас відповісти на запитання анкети. Ваші відповіді допоможуть нам у дослідженні критеріїв вибору старшокласниками певної професії. На кожне запитання виберіть один із варіантів відповіді, запропонованих в анкеті, або напишіть свій варіант відповіді.

  1. Чи визначилися ви з майбутньою професією?

так                                                                    ні

 

  1. Що спонукало Вас обрати саме цю професію?

а) сімейна традиція;

б) порада батьків;

в) порада друзів;

г) порада вчителів;

д) вирішив(ла) сам(а);

е) Ваш варіант відповіді.

 

  1. Що було джерелом інформації про обрану професію?

а) розповіді батьків;

б) книги про професію;

в) розповіді вчителів;

г) теле-, радіопередачі про професію;

д) Ваш варіант відповіді.

 

  1. Що Ви знаєте про обрану професію?

а) професія престижна;

б) умови праці представників професії;

в) заробітна платня;

г) медичні протипоказання;

д) суспільна значущість професії;

е) вимоги професії;

ж) Ваш варіант відповіді ____________________________________________.

  1. Яка галузь діяльності або знань найбільше Вас цікавить:

а) природничо-наукова (хімія, біологія, медицина, геологія, с/г);

б) точні науки (математика, фізика);

в) суспільно-наукова (історія, політологія, філософія, економіка, право);

г) гуманітарна (література, журналістика, лінгвістика, педагогіка,психологія);

д) мистецтво (музичне, театральне, образотворче);

є) інтереси відсутні.

  1. Обрана професія допоможе Вам:

а) реалізувати свої здібності;

б) розкритися у творчості;

в) стати цінною для суспільства людиною;

г) самовдосконалитися;

д) досягти високого положення;

е) Ваш варіант відповіді ­­­­­­­­­­­ __________________________________________.

 

  1. 7. Який рівень освіти Ви вважаєте достатнім для реалізації своїх життєвих цілей?

а) загальна середня освіта;

б) професійна освіта;

в) вища освіта;

г) дві вищі освіти, аспірантура;

д) достатньо тієї освіти, яку маю;

е) можна взагалі обійтися без освіти;

є) поки не вирішив, важко відповісти.

 

  1. Як ставляться батьки до Вашого вибору професії?

а) підтримали;

б) байдуже;

в) намагалися переорієнтувати на іншу професію.

Яку саме? _________________________________________________________.

 

  1. Назвіть переваги Вашої майбутньої професії.
  2. Назвіть недоліки Вашої майбутньої професії.
  3. Назвіть риси характеру, потрібні для того, щоб відзначи­тись у цій професії.
  4. Назвіть риси Вашого характеру, які можуть завадити здо­буттю бажаної професії.

 

Додаток Е

Анкета для учнів 911их класів

щодо встановлення критеріїв професійного самовизначення

 старшокласників (англійською мовою)

 

Dear Students! We ask you to answer the following questions of this survey. Your replies will help us to research the criteria of choosing a definite career by students. Choose only one appropriate answer from this survey or wriye your own variant.

  1. Do you know exactly which career to choose?

Yes                                                          No

 

  1. What or who helped you choose this career?

а) family tradition;

  1. b) parents’ advice;
  2. c) friends’ advice;
  3. d) teachers’ advice;
  4. e) have decided yourself;
  5. f) your variant.

 

  1. Indicate the source of information that helped you to choose your career.

а) parents’ stories;

  1. b) books about career;
  2. c) teachers’ stories;
  3. d) mass media;
  4. e) your variant.

 

 

  1. What do you know about your future career?

а) it is prestigious;

  1. b) job conditions;
  2. c) salary;
  3. d) medical contra-indication;
  4. e) social role of this career;
  5. f) demands of this career;
  6. g) your variant _____________________________________________.
  7. 5What are you interested in most of all?

а) natural sciences (chemistry, biology, medicine, agriculture);

  1. b) precise sciences (mathimatics, physics);
  2. c) social sciences (history, political science, philosophy, economics, law);
  3. d) cognitive sciences (literature, jounalism, linguistics, psychology);
  4. e) art (music, theatre, cinema);
  5. f) no interests.
  6. This career will help you:

а) to realise your abilities;

  1. b) to open your creativeness;
  2. c) to be valuable for society;
  3. d) in self affirmation;
  4. e) to gain high society;
  5. f) your variant ­­­­­­­­­­­ __________________________________________.

 

  1. 7. What level of education to your mind is enough for your future goals?

а) secondary education;

  1. b) technical education;
  2. c) higher education;
  3. d) doctoral degree;
  4. e) I am satisfied with my education;
  5. f) education is not necessary;
  6. g) it is difficult to answer, I have not decided yet.

 

  1. What is your parents’ attitude to your choice of your future career?
  2. a) supported;
  3. b) they do not care;
  4. c) tried to advice other career.

Which one? _________________________________________________________.

 

  1.   Indicate advantages of your future career.
  2. Indicate disadvantages of your future career.
  3. Indicate character traits which you need for making success in you future career.
  4. Indicate character traits which can prevail  making success in you future career.

 

 

Повернутись до змісту