Список використаних джерел

1.    Аболіна Т. Моральнісна культура як феномен людського життя / Тетяна Аболіна // Науковий вісник Волинського державного університету. – 1998. – № 10. – С. 145-149.
2.    Алексеева И. Ю. Диагностика профессионально важных качеств / И. Ю. Алексеева, А. В. Батаршев, Е. В. Майорова. – СПб. : Питер, 2007. – 192 с.
3.    Алексеенко Б. Н. Введение в основы научных исследований : учеб. пособие / Б. Н. Алексеенко – Хмельницкий : Изд-во ИПВУ, 1993. – 100 с.
4.    Ананьев Б. Г. Избранные психологические труды : в 2-х т. / Б. Г. Ананьев – М. : Педагогика, 1980. – 287 с.
5.    Андрущенко В. П. Основи сучасної філософії освіти : навчальний посібник / В. П. Андрущенко, Д. І. Дзвінчук. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу. – Київ – Івано-Франківськ : Місто НВ, 2009. – 456 с.
6.    Андрющенко А. І., Рябець І. М. Соціальна відповідальність: теоретико-методолгічний аспект аналізу / А. І. Андрющенко, І. М.Рябець // Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. – 2009. – Вип. 23. – С. 133–136. [Електронний ресурс] /Режим доступу: http://dspace.univer.kharkov.ua/bitstream/123456789/4782/2/Andruwenko_Rjabec.pdf.
7.    Антошків Ю. М. Вдосконалення професійно-прикладної фізичної підготовки курсантів вищих навчальних закладів МНС України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Ю. М. Антошків. – Л., 2006. – 20 с.
8.    Артюшина М. В. Методи і прийоми мотивування і стимулювання навчальної діяльності студентів / М. В. Арюшина // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2013. – № 69. – С. 2532.
9.    Архангельський Л. М. Социально-этические проблемы теории личности / Л. М. Архангельский. – М. : Мысль, 1974. – 211 с.
10.    Асеев В. Г. Мотивация поведения и формирование личности / В. Г. Асеев. – М. : Мысль, 1976. – 158 с.
11.    Афанасьєв А. О. Психологічні основи становлення військово-професійної відповідальності у курсантів НАПВУ : автореф. дис. на здобуття наук. ступня канд. психол. наук : спец. 20.02.02 «Військова педагогіка та психологія»/ Афанасьєв А. О. – Хмельницький, 2000. – 21 с.
12.    Афанасьєв В. Г. О системном подходе в социальном познании / В. Г. Афанасьев // Вопросы философии. – 1973. – № 6. – С. 99–100.
13.    Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обучения. Общедидактический аспект / Ю. К. Бабанский. − М. : Педагогика, 1997. – 254 с.
14.    Бабанский Ю. К. Энциклопедия педагогического процесса / Ю. К. Бабанский, М. М. Поташник. – К. : Рад. шк., 1984. – 284 с.
15.    Байденко В. И. Выявление состава компетенций выпускников как необходимый етап проэктирования ГОС ВПО нового поколения: Методическое пособие / В. И. Байденко. − М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2006. – 72 с.
16.    Балл Г. О. Феномен вибору в контексті соціальної поведінки / Г. О. Балл // Соц. психологія. – 2005. – № 1. – С. 3–13.
17.    Барабанщиков А. В. Психология и педагогика высшей военной школы : учеб. пособие / А. Б. Барабанщиков. − М. : Воениздат, 1989. − 365 с.
18.    Барановская Л. А. Формирование ответственности у студентов в процессе учебной деятельности : дис. … канд. пед. наук. : 13.00.08 / Барановская Лариса Альбертовна. − Красноярск, 1996. – 151 с.
19.    Бегидова С. Н. Акмеологические детерминанты профессионального становления личности / С. Н. Бегидова // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология – Майкоп, 2012. – Вип. 1(98) [Электронный ресурс] / С. Л. Бегидова. – Режим доступа : http://cyberleninka.ru/article/n/akmeologicheskie-determinanty-professionalnogo-stanovleniya-lichnosti.
20.    Безрукова В. С. Педагогика. Проективная педагогика: [учеб. пособие для студ. пед. вузов] / В. С. Безрукова. – Екатеринбург: Деловая книга, 1996. – 344 с.
21.    Бельский К. С. Персональная ответственность и дисциплина в государственном управлении [Текст] / К. С. Бельский // Сов. государство и право. – 1984. – № 3.
22.    Беспалько В. П. Основи теории педагогических систем / В. П. Безпалько. – Воронеж : Изд-во Воронежского ун-та, 1977. – 304 с.
23.    Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – М.: Педагогика, 1989. – 192 с.
24.    Бех І. Д. Виховання особистості: підручник / І. Д. Бех. – К. : Либідь, 2008. – 848 с.
25.    Бех І. Д. Від волі до особистості / І. Д. Бех. − К.: «Україна-Віта», − 1995. – 220 с.
26.    Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання: наук.-метод. посібник / І. Д. Бех; М-во освіти України; Ін-т змісту і методів навчання. – К., 1998. – 204 с.
27.    Бєлова Л. О. Виховна система ВНЗ: питання теорії та практики / Л. О. Бєлова. – Х. : Вид-во НУА, 2004. – 264 с.
28.    Бєлова Л. О. Проблеми та завдання розвитку виховної системи ВНЗ / Л. О. Бєлова // Мультиверсум. Філософський альманах. – К.: Центр духовної культури. – 2004. – № 46. – [Электронный ресурс] / Л. О. Бєлова. – Режим доступа : http://www.filosof.com.ua/Jornel/M_46/Multiversum_46.htm.
29.    Бикова О. В. Формування готовності до професійної діяльності майбутніх офіцерів пожежної охорони : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. В. Бикова. –  К., 2001. – 21 с.
30.    Бобровник С. В. Юридична відповідальність. Теорія держави і права. Академічний курс: підручник / за ред. О. В. Зайчука, Н. М. Оніщенко. – К. : Юрінком Інтер, 2006. – 498 с.
31.    Бодров В. А. Психология профессиональной деятельности: теоретические и прикладные проблемы / В. А. Бодров – М. : Ин-т психологии РАН, 2006. – 623 с.
32.    Бойко О. В. Формування готовності до управлінської діяльності у майбутніх магістрів військово-соціального управління : Дис. … канд. пед. наук. : 13.00.04 / Олег Володимирович Бойко – Київ., 2005. – 244 с.
33.    Бойченко І. В. Філософія: Навч. посіб. для дистанц. навчання / І. В. Бойченко, М. І. Бойченко. Відкритий міжнар. ун-т розв. людини «Україна». – К:., 2004. – 212 c.
34.    Борцова М. В. Факторы становления начальных форм ответственности личности: теоретический аспект / М. В. Борцова : монографія . – Славянск-на-Кубани : Издательский центр СГПИ, 2007. – 125 с.
35.    Братющенко  С. В. Ответственность как проблема социальной философии (на примере предпринимательства) / С. В. Братющенко // Образ гуманитарных и социальных исследований в ХХІ веке : материалы региональной научной конференции молодых ученых Сибири в области гуманитарных и социальных наук. – Новосибирск : Новосиб. гос. ун-т, 2004. – С. 98105.
36.    Бузаров К. И. Комплексный подход как методологический принцип построения воспитательной системы школы (теоретический аспект) [Электронный ресурс] / К. И. Бузаров // Вестник Адыгейского государственного университета. Сер.: Педагогика и психология. – 2012. –  Вып. 2. – С. 3337.
37.    Булах І. С. Психологічні основи особистісного зростання підлітків : дис. … д-ра психол. наук : 19.00.07 / Ірина Сергіївна Булах. – К., 2004. – 368 с.
38.    Буряк В. К. Керування самостійною роботою студентів / В. К. Буряк // Вища шк. – 2001. – № 4–5. – С. 48–52.
39.    Буряк В. К. Умови та засоби самоосвіти студентів / В. К. Буряк // Вища шк. – 2002. – № 6. – С. 18–29.
40.    Бут В. П. Формування професійно важливих якостей газодимозахисників-рятувальників МНС України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : 19.00.09 «Психологія діяльності в особливих умовах» / В. П. Бут. – К., 2008. – 20 с.
41.    Васянович Г. П. Морально-правова відповідальність педагога (теоретико-методологічний аспект) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Г. П. Васянович – К., 1997. – 55 с.
42.    Васянович Г. П. Педагогіка вищої школи : навчально-методичний посібник / Г. П. Васянович. – Л., 2000. – 100 с.
43.    Васянович Г. П. Психолого-педагогічні основи професійної адаптації майбутніх фахівців : монографія / Г. П. Васянович [та ін.]. – Л. : СПОЛОМ, 2008. – 464 c.
44.    Вареник В. В. Інженерно-психологічне забезпечення професійного відбору до державної пожежної охорони України : дис. … кандидата психол. наук : 19.00.03 / Вареник Володимир Володимирович. – К., 2001. – 219 с.
45.    Василевська Т. Є. Відповідальність як духовно-моральнісний вимір особистості : дис … канд. філософ. наук : 09.00.07 / Василевська Тетяна Єдуардівна − К., 1995. − 184 с.
46.    Великий тлумачний словник сучасної української мови сучасної української мови / Укл. та головний ред. В. Т. Бусел. – К. Ірпіпь: ВТФ «Перун», 2003. – 1442 с.
47.    Великий тлумачний словник сучасної української мови / укл. О. О. Єрошенко. – Донецьк.: ТОВ «Глорія Трейд», 2012. – 864 с.
48.    Великий тлумачний словник української мови / упорядник Т. В. Ковальова. – Харків.: Фоліо, 2005. – 767 с.
49.    Вербицкий А. А. Контекстное обучение в компетентностном подходе / А. А. Вербицкий // Высшее образование в России. – 2006. – № 11. – С. 39–46.
50.    Вербицкий А. А. Формирование познавательной и профессиональной мотивации студентов / А. А. Вербицкий, Т. А. Платонова. − М., 1986. – 214 с.
51.    Выготский Л. С. Вопросы детской психологии / Л. С. Выготский – СПб. : Союз, 1997. – 224 с.
52.    Вишневський О. І. Природа цінностей виховання / Педагогічна думка – 2006. №2. – С. 11 – 12.
53.    Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Підручник за кредитно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури. / С. С. Вітвицька. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
54.    Вітковська І. М. Соціальна відповідальність: теоретичний аспект аналізу /
І. М. Вітковська // Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В. Н. Каразіна. – 2011. – № 948. – С. 4548.
55.    Волков С. В. Психологічні особливості прояву комунікативної компетентності інспекторів державного пожежного нагляду в особливих умовах діяльності : дис. … кандидата псих. наук : 10.00.09 / Сергій Вячеславович Волков. – Харків, 2011. – 202 с.
56.    Волкова Н. П. Педагогіка : Навч. посіб. Вид. 2-е, перероб., допов.  / Н. П. Волкова. – К. : «Академвидав», 2007. – 616 с.
57.    Волошина Н. Б. Управление физкультурно-оздоровительной деятельностью субъектов образовательного процесса в дошкольном учреждении / Н. Б. Волошина, М. М. Мусанова : монографія . – М. : Академия Естествознания , 2012. – 119 с.
58.    Всемирная энциклопедия: Философия / Главн. научн. ред. и сост. А. А. Грицанов. − М.: АСТ; Мн.: Харвест, Современный литератор. − 2001. – 1312 с.
59.    Гаевая Г. Г. Моральная ответственность как качество личности : автореф. дис. на соиск. науч. ст. канд. психол. наук : спец. 19.00.05. «Социальная психология» / Гаевая Г. Г. − М., 1985. – 19 с.
60.    Галімов А. В. Розробка критеріїв і показників ефективності підготовки майбутніх офіцерів до виховної роботи з особовим складом / А. В. Галімов // Наук. вісн. Чернівец. ун-ту. Сер. «Педагогіка і психологія». – 2004. – № 208. – С. 44–49.
61.    Галімов А. В. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до виховної роботи з особовим складом : [монографія] / А. В. Галімов. – Хмельницький: Вид-во Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького, 2004. – 376 с.
62.    Галузевий стандарт вищої освіти України. Освітньо-кваліфікаційна характеристика бакалавра галузь знань 1702 “Цивільна безпека”, напрям підготовки 6.170201 “Цивільний захист”, кваліфікація 3439 − інспектор державний з техногенного та екологічного нагляду.
63.    Галузевий стандарт вищої освіти України. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра галузь знань 1702 “Цивільна безпека”, напрям підготовки 6.170201 “Цивільний захист”, кваліфікація 3439 − інспектор державний з техногенного та екологічного нагляду.
64.    Галузинський В. М. Педагогіка: теорія та історія / В. М. Галузинський, М. Б. Євтух. – К. : Вища школа, 1995. – 237 с.
65.    Гамула І. А. Формування відповідальності в курсантів військових інститутів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / І. А. Гамула. – Київ, 2002. – 20 с.
66.    Герчиков В. И. Мотивация , стимулирование и оплата труда : учеб. пособие / В. И. Герчиков. – М. : ГУ ВШЭ, 2004. – 546 с.
67.    Герцберг Ф. Как пробудить рвение к работе / Ф. Герцберг// Harvard Business Review. – М. – : 2005. – С. 57–68.
68.    Гиппенрейтер Ю. Б. Введение в общую психологію : курс лекций / Ю. Б. Гиппенрейтер. – М. : Изд-во Московского ун-та, 1988. – 320 с.
69.    Гликман И. З. Воспитатика. Учебник для студентов педагогических вузов: В 2 ч. Часть I. Теория и методика воспитания. М.: НИИ школьных технологий, 2009. – 168 с.
70.    Гликман И. З. Теория и методика воспитания: пособие для студ. Высш. учеб. заведений / И. З. Гликман. – М. : Изд-во. ВЛАДОС ПРЕСС, 2002. – 176 с.
71.    Гнезділова К. М. Моделі та моделювання у професійній діяльності викладача вищої школи [Текст] : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / К. М. Гнезділова, С. О. Касярум. – Черкаси : Чабаненко Ю. А., 2011. – 124 с.
72.    Гнезділова К. М. Формування особистісних якостей майбутнього фахівця / К. М. Гнезділова // Вища школа України в умовах глобалізації та інтеграції: Зб. Матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (27-28 березня). – Черкаси : Вид-во ЧНУ, 2008. – С. 150–152.
73.    Головченко В. Юридична відповідальність: позитивний і ретроспективний аспект / В. Головченко // Юридична Україна. – 2004. – № 7. – С. 47.
74.    Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям / С. У. Гончаренко. – Вінниця. : ДОВ Вінниця, 2008. – 278 с.
75.    Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник / С. У. Гончаренко. – Вид. 2-е, доповн. й випр.. – Рівне. : Волин. обереги, 2011. – 552 с.
76.    Гречко С. М. Системний підхід до виховання дисциплінованості у курсантів вищих військових навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступня канд. пед. наук : спец. 20.02.02 «Військова педагогіка та психологія» / Гречко С. М. − Хмельницький, 1998. – 18 с.
77.    Грибенюк Г. С. Психологічні основи становлення саморегуляції у навчально-професійній діяльності майбутніх рятівників : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня доктора психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Г. С. Грибенюк. – К., 2007. – 34 с.
78.    Грищенко С. Формування мотивації в процесі вичення природничих дисциплін на основі інтерактивних технологій / С. Грищенко // Вісник інституту розвитку дитини. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. – Вип. 25. Серія: Філософія, педагогіка, психологія : збірник наукових праць. – С. 8690.
79.    Громкова М. Т. Психология и педагогика профессиональной деятельности: [учеб. пособие для вузов] / М. Т. Громкова – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 415 с.
80.    Грядунова Л. И. Социальная ответственность личности в условиях развитого социализма. – К. : Вища школа, – 1979. – 132 с.
81.    Губернський Л. В. Філософія : Навч. посіб. для студ. і асп. вищ. навч. закл. / Л. В. Губернський, І. Ф. Надольний, В. П. Андрущенко, В. П. Розумний, І. В. Бойченко; ред.: І. Ф. Надольний. – 2-ге вид., переробл. і доп. – К. : Вікар, 2001. – 457 c.
82.    Дахин А. Н. Педагогическое моделирование: сущность, єффективность и … неопределенность/ А. Н. Дахин // Педагогика. – 2003. – №4. – С. 22.
83.    Деркач А. А. Акмеологические основы становления психологической и профессиональной зрелости личности / А. А. Деркач, Л. Э. Орбан-Лембрик. – М. : Изд-во Рос. Акад.Гос. службы при Президенте РФ, 1995. – 208 с.
84.    Діденко О. В. Педагогічні умови професійного самовдосконалення майбутніх офіцерів : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Олександр Васильович Діденко – Хмельницький, 2003. – 201 с.
85.    Дружинин В. Н. Экспериментальная психология / В. Н. Дружинин. – СПб. : Питер, 2000. – 320 с.
86.    Дубасенюк О. А. Теорія і практика професійної виховної діяльності педагога : монографія / О. А. Дубасенюк. – Житомир. держ. ун-т ім. Івана Франка. – Житомир : ЖДТУ, 2005. – 368 с.
87.    Дудоров О. О. Вибрані праці з кримінального права / О. О. Дудоров. – Луганськ. : РВВ ЛДУВС ім. Е. О. Дідоренка, 2010. – 952 с.
88.    Дунець Л. М. Психологічні умови формування професійної мотивації слухачів вищого військового навчального закладу : дис. … канд. психол. наук : 20.02.02 / Л. М. Дунець. – Хмельницький, 2000. – 153 с.
89.    Дьяченко М. И. Готовность к деятельности в напряженных ситуациях: Психологический аспект. / М. И. Дьяченко, Л. А.Кандыбович, В. Г. Пономаренко. – Минск: Изд-во ун-та, 1985. – 206 с.
90.    Дюшеева Н. К. Методологические подходы к профессионально-личностному формированию будущего учителя / Н. К. Дюшеева // Педагогическое образование и наука. – 2008. – № 9. – С. 6–23.
91.    Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2984-14/print1387175382525687 .
92.    Екстремальна психологія. Підручник : [навч. посіб. для студ. вищих пед. навч. закл.] / за заг. ред. О. В. Тімченка. – Х. : УЦЗУ., 2011. – 502 с.
93.    Емельянова Т. П. Профессиональная ответственность в обыденном сознании студентов-энергетиков / Татьяна Петровна Емельянова // Информационный гуманитарный портал «Знание. Понимание. Умение». – 2013. – № 2 [Електронний ресурс]. – Режим доступа : http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/2013/2/Emelianova_Professional-Responsibility-Students/.
94.    Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремінь. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
95.    Євсюков О. П. Психологічне прогнозування надійності діяльності працівників аварійно-рятувальних підрозділів МНС України: [монографія] / О. П. Євсюков, О. В. Тімченко. – Харків : УЦЗУ, 2007. – 288 с.
96.    Эльконин Д. Б. Избранные психологические труды / Д. Б. Эльконин. – М., 1989. – 380 с.
97.    Зайчук Г. Моделювання професійної компетентності майбутніхфахівців туристичної сфери [Електронний ресурс] / Ганна Зайчук // Молодь і ринок. – 2010. – № 1-2. – С. 109-114. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Mir_2010_1-2_26.pdf
98.    Закон України «Про дисциплінарний статут служби цивільного захисту» [Електронний ресурс]. – Режим доступа : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1068-17.
99.    Зарічанський О. А. Формування системи різнорівневої психолого-педагогічної підготовки особового складу підрозділів з надзвичайних ситуацій : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. А. Зарічанський. – Вінниця, 2009. – 18 с.
100.    Зеер Э. Ф. Психология профессий : Учебное пособие для студентов вузов – 2-е изд., перер., дополн. / Э. Ф. Зеер. – М. : Академический проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2003. – 336 с.
101.    Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании: авторская версия / И. А. Зимняя. – М. : Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 40 с.
102.    Зимняя И. А. Педагогическая психология. Учебник для вузов. Изд. второе, доп., испр. и перераб. – М.: Издательская корпорация Логос», 2000. – 384 с.
103.    Зомбарт В. Буржуа / В. Зомбарт : пер. с нем. / Ин-т социологии. – М. : Наука, 1994. – 443 с.
104.    Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2002. – 512 с.
105.    Имедадзе И. В. Потребность и установка / И. В. Имедадзе // Психологический журнал. – 1984. – № 6. – С. 23-31.
106.    Іваненко О. В. Сутність юридичної відповідальності та роль правоохоронних органів у її забезпеченні : автореф. дис … канд. юрид. наук: 12.00.01 «Теорія та історія держави і права: історія політичних і правових учень» / О. В. Іваненко . – Київ, 2007. – 20 с.
107.    Іванова Н Г. Формування професійно важливих якостей – важлива умова успішного виховання майбутніх фахівців / Н. Г. Іванова // Педагогічний дискурс: зб. наук. пр. / гол. ред.: І. М. Шоробура – Хмельницький, 2012. – Вип. 12. – С. 163–166.
108.    Ігнатенко П Р. Аксіологія виховання: від термінології до постановки проблем // Педагогіка і психологія. – 1997 – № 1. – С. 118–123.
109.    Ісаєнко Т. Теоретична модель виховання моральної культури особистості [Електронний ресурс] / Тетяна  Ісаєнко // Молодь і ринок. – 2010. – № 1-2. – С. 9397. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Mir_2010_1-2_23.pdf.
110.    Йонас Г. Принцип ответственности. Опыт этики для технологической цивилизации / Перевод с нем., предисловие, примечания И. И. Маханькова. – М.: Айрис-пресс, 2004. – 480 с.
111.    Канке В. А. Основные философские направления и концепции науки. Итоги XX столетия : учебное пособие / В. А. Канке. – М. : Логос, 2000. – 320 с.
112.    Капля А. М. Організаційно-педагогічні умови соціалізації курсантів у вищому навчальному закладі МНС України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.05 «Соціальна педагогіка» / А. М. Капля. – К., 2008. – 22 с.
113.    Капля А. М. Соціалізація курсантів: [навчально-методичний посібник для працівників відділень виховної роботи, наставників, керівного складу курсів та курсантів вищих навчальних закладів МНС України] / А. М. Капля. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. – 156 с.
114.    Карпенчук С. Г. Теорія і методика виховання : навчальний посібник для вузів / С. Г. Карпенчук. – К. : Вища школа, 2005. – 342 с.
115.    Карпіловська С. Я. Основи професіографії / С. Я. Карпіловська, Р. Й. Мітельман, В. В. Синівський. – К. : МАУП, 1997. – 146 с.
116.    Карпілянський Д. А. Соціально-педагогічні умови формування групових норм у військових колективах підрозділів, що укомплектовані на професійній основі : дис. … канд. психол. наук : 20.02.02 / Дмитро Анатолійович Карпілянський – Хмельницький, 2001. – 241 с.
117.    Кибальна Н. А. Використання ідей Яна Амоса Коменського в контексті виховання майбутніх фахівців цивільного захисту / Н. А. Кибальна // Дидактика Яна Амоса Коменського: від минулого до сьогодення : матеріали Першої Міжнародної Інтернет-конференції // Вісник лабораторії дидактики імені Я. А. Коменського // гол. ред. Побірченко Н. С. – Умань: ПП Жовтий О. О., 2013. – С. 44–46.
118.    Кибальна Н. А. Дефініція «професійна відповідальність» в контексті підготовки майбутнього фахівця цивільного захисту / Н. А. Кибальна // Людинознавчі студії: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / Ред. кол. Н. Скотна (гол. ред.), М.Чепіль (ред. розділу) та ін. – Дрогобич: Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2014. – Вип. 29. Частина 3. Педагогіка– С. 77–86.
119.    Кибальна Н. А. Категорія педагогічної майстерності у практиці викладача вищого навчального закладу цивільного захисту / Н. А. Кибальна // Проблеми цивільного захисту: управління, попередження, аварійно-рятувальні та спеціальні роботи: збірник тез Міжнародної науково-практичної конференції. – Харків: Національний університет цивільного захисту України, 2014. – С. 305–307.
120.    Кибальна Н. А. Компоненти структури особистості фахівців служби цивільного захисту / Н. А. Кибальна // Научная мысль информационного века – 2014 : матеріали Х Міжнародної науково-практичної конференції. – Пшемисль, Польща, 2014. – С. 102–106.
121.    Кибальна Н. А. Критерії, показники та рівні сформованості професійної відповідальності майбутніх фахівців цивільного захисту/ Н. А. Кибальна // Науковий вісник Чернівецького університету : зб. наук. пр. / редкол. : І. С. Руснак (наук. ред.) та ін. – Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2015. – Вип. 758. – С. 69–80.
122.    Кибальна Н. А. Модель виховання професійної відповідальності майбутніх фахівців цивільного захисту / Н. А. Кибальна // Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки / гол. ред. Черевко О. В – Черкаси, 2015. – № 13(346). – С. 12–18.
123.    Кибальна Н. А. Професійно важливі якості майбутніх фахівців служби  цивільного захисту / Н. А. Кибальна // Новейшие научные достижения – 2014: матеріали Х Міжнародної науково-практичної конференції. – Бялград, Болгария, 2014. – С. 79–81.
124.    Кибальна Н. А. Професійне виховання як невід’ємна складова професійної підготовки майбутніх фахівців цивільного захисту / Н. А. Кибальна // Актуальні проблеми технічних та соціально-гуманітарних наук у забезпеченні діяльності служби цивільного захисту: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції – Черкаси: Академія пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля, 2013. – С. 44–46.
125.    Кибальна Н. А. Особливості професійної діяльності фахівців служби цивільного захисту України / Н. А. Кибальна // Дидактика Яна Амоса Коменського: від минулого до сьогодення : матеріали Першої Міжнародної Інтернет-конференції // Folia comeniana: вісник Польсько-української науково-дослідної лабораторії дидактики імені Я. А. Коменського // гол. ред. Осадченко І. І. – Умань: ПП Жовтий О. О., 2014. – С. 23–26.
126.    Кибальная Н. А. Педагогические условия воспитания профессиональной ответственности будущих специалистов гражданской защиты / Н. А. Кыбальная // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. – Серия «Педагогика, психология». – 2015. – № 3(22). – С. 114 – 119.
127.    Кибальна Н. А. Роль викладача вищого навчального закладу цивільного захисту у вихованні у курсантів почуття відповідальності / Н. А. Кибальна // Педагогічна майстерність: методологія, теорія, технології: матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції / за заг. ред. проф. Біди О. А. – Черкаси: видавець Чабаненко Ю. А., 2014. – С. 50–51.
128.    Кибальна Н. А. Сутність поняття «професійно важливі якості майбутнього фахівця цивільного захисту» / Н. А. Кибальна // Науковий вісник Чернівецького університету : зб. наук. пр. / редкол. : І. С. Руснак (наук. ред.) та ін. – Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2014. – Вип. 704. – С. 60–67.
129.    Кибальна Н. А. Сутність процесу виховання майбутнього фахівця цивільного захисту в умовах вищого навчального закладу/ Н. А. Кибальна // Науковий вісник Чернівецького університету : зб. наук. пр. / редкол. : І. С. Руснак (наук. ред.) та ін. – Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2014. – Вип. 713. – С. 75–82.
130.    Климов Е. А. Пути в профессионализм (Психологический взгляд) : учебное пособие / Е. А. Климов. – М. : Московский психолого-социальный институт : Флинта, 2003. – 320 с.
131.    Коберник О. М. Проектна технологія : теорія, історія, практика. : монографія / О. М.Коберник. – Умань : Жовтий О. О., 2012. – 228 с.
132.    Коваль М. С. Формування індивідуального стилю спілкування у майбутніх офіцерів пожежної охорони : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. С. Коваль. – К., 1998. – 20 с.
133.    Ковалев В. И. Мотивы поведения и деятельности / В. И. Ковалев. – М.: Наука, 1988. – 191 с.
134.    Кодекс цивільного захисту України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5403-17.
135.    Козяр М. М. Теоретичні та методичні засади професійної підготовки особового складу підрозділів з надзвичайних ситуацій : дис. … доктора пед. наук : 13.00.04 / Михайло Миколайович Козяр. – К., 2005. – 532 с.
136.    Колесникова И. А. Воспитательная деятельность педагога: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений/ И. А. Колесникова, Н. М. Борытко, С. Д. Поляков, Н. Л. Селиванова; Под общ. ред. В. А. Сластенина и И. А. Колесниковой. – М.: Издательский центр «Академия», 2005. – 336 с.
137.    Коляда Н. М. Соціальна молодіжна політика. Навчальний посібник // Уклад. Н. М. Коляда, О. О. Кравченко. – Умань : ПП Жовтий, 2008. – 119 с.
138.    Коробейникова И. Ю. Педагогические условия формирования ответственного отношения к учебно-профессиональной деятельности у курсантов военного вуза : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / Ирина Юриевна Коробейникова. – Челябинск, 2001. – 196 с.
139.    Кравченко Т. В. Метод проектів і кооперативне навчання як засіб оптимізації вищої освіти / Т. В.Кравченко, О. М.Ващенко // Початкова школа. – 2013. – № 1. – С. 35 – 37.
140.    Кравченко Т. В. Соціалізація і виховання: логіка взаємозв’язку / Т. В. Кравченко // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. пр. Ін-ту проблем виховання АПН України. – К., 2009. – Вип. 13. – С. 17 – 27.
141.    Кришталь М. А. Особливості ергономічного забезпечення підготовки пожежників: автореф. дис. на здобуття наук.ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.03 «Психологія праці, інженерна психологія, ергономіка» /М. А. Кришталь. – K., 1997. – 18 с.
142.    Крук С. І. Формування толерантності в особового складу підрозділів з надзвичайних ситуацій : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07 «Теорія і методика виховання» / С. І. Крук. – Тернопіль, 2011. – 24 с.
143.    Кузь В. Г. Виклики сучасної епохи і педагогічна думка / Володимир Григорович Кузь // Педагогіка і психологія. – 2005. – № 4. – С. 27 – 39.
144.    Кузь В. Г. Педагогіка як наука / В. Г. Кузь // Вища освіта України. – 2010. – № 3 (додаток 1). – Тем. випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – К. : 2010. – Т. 1. (ІІІ Міжнародна науково-практична конференція 1415 жовтня 2010 р. м. Рівне). – С. 100 – 106.
145.    Кузьмина Н. В. Методы системного педагогического исследования : учебное пособие / Н. В. Кузьмина. – Л. : Ленинград. гос. ун-т, 1980. – 180 с.
146.    Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя, мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М. : Высш. шк., 1990. – 60 с.
147.    Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник / А. І. Кузьмінський. – К.: Знання, 2005. – 486 c.
148.    Курлянд З. Н. Педагогіка вищої школи / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова. – К. : Знання, 2007. – 495 с.
149.    Левченко Е. В. Социальная ответственность и ее анализ как общественной категории : дис. … канд. философ. наук : 09.00.03 / Е. В. Левченко – Х.,1976. – 204 с.
150.    Леонтьев А. Н. Избранные психологические произведения : в 2-х т. / Алексей Николаевич Леонтьев. – М. : Педагогика, 1983. – Т. І. – 392 с.
151.    Лидак Л. В., Желаевская Н. Ф. Влияние профессиональной ответственности личности на карьерное продвижение – 2010 [Электронный ресурс] // Прикладная психология и психоанализ: электрон. науч. журнал. № 2.: http://www.ppip.idnk.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=135%3A2011-05-17-09-13-37&catid=6&Itemid=12.
152.    Литвиненко С. А. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктор пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / С. А. Литвиненко. – Рівне, 2005. – 39 с.
153.    Лобанова С. І. Соціокультурні детермінанти формування моделей виховання дітей і молоді у Стародавньому Римі : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01 / Світлана Іванівна Лобанова. – Луцьк, 2011. – 221 с.
154.    Лодатко Є. О. Моделювання в педагогіці [Електронний ресурс] / Євгеній Олександрович Лодатко. – Режим доступу : http://intellect-invest.org.ua/ukr/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_autors_lodatko_eo/
155.    Ложкин Г. В. Практическая психология в системах «Человек-Техника» / Г. В. Ложкин, Н. И. Повякель. – К. : МАУП, 2003. – 296 с.
156.    Ложкин Г. В. Психологические основы профессионализации личности в особых условиях деятельности / Г. В. Ложкин // Актуальні проблеми становленння особистості професіонала в ризиконебезпечних професіях : матеріали міжрегіон.наук. семінару (Київ, 25 берез. 2010р.) / Мін-во оборони України, Національний університет оборони України. – К.: НУОУ, 2010. – С. 189–192.
157.    Лукашевич Н. П. Социология воспитания : краткий курс лекций / Н. П. Лукашевич. – К .: МАУП, 1996. – 107 с.
158.    Макаревич О. Мотивація як підґрунтя дій особистості / О. Макаревич // Соціальна психологія. – 2006. – № 2 (16). – С. 134141.
159.    Макаренко А. С. Педагогические сочинения / А. С. Макаренко. − М. : Педагогика* 1986. − Т. 8. – 386 с.
160.    Макклелланд Д. Мотивация человека / Д. Макклелланд. – СПб. : Питер, 2007. – 672 с.
161.    Максимюк С. П. Педагогіка: Навчальний посібник / С. П. Максимюк – К.: Кондор, 2005. – 667 с.
162.    Мануйлов Є. М. Філософський аналіз проблеми професійної відповідальності / Є. Ф. Мануйлов // Вісник Національної юридичної академії імені Ярослава Мудрого. Сер.: Філософія, філософія права, політологія, соціологія: зб. наук. пр. / Національна юридична академія України ім. Я. Мудрого. – Х.: Право, 2011. − 2011. № 8. − С. 11−19.
163.    Мардахаев Л. В. Социальная педагогика : Учебник / Л. В. Мардахаев. – М. : Гардарики, 2005. – 269 с.
164.    Маркова А. К. Психологические критерии и ступени профессионализма учителя/ Аэлита Капитоновна Маркова // Педагогика. – 1995. – № 6. – С. 59–63.
165.    Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. − М. : Междунар. гуманит. фонд «Знание», 1996. – 308 с.
166.    Мартиненко С. М. Лекції із загальної педагогіки: Навч. посіб. /С. М. Мартиненко, Л. Л. Хоружа. – 5-те видання, стереотипне – К.: КМПУ імені Б. Д. Грінченка, 2008. – 125 с.
167.    Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу. – СПб. : Издательство Питер, 2006. – 352 с.
168.    Мигаль Ю. С. Відповідальність соціального суб’єкта як чинник формування громадянського суспільства: постановка питання / Ю. С. Мигаль // Мультиверсум. Філософський альманах. – К.: Центр духовної культури. – 2004. – № 39. – 14 с.
169.    Минкина Н. А. Воспитание ответственностью : [учеб. пособие] / Н. А. Минкина. − М.: Высш. шк., 1990.− 144 с.
170.    Миронець С. М. Негативні психічні стани та реакції працівників аварійно-рятувальних підрозділів МНС України в умовах надзвичайної ситуації : дис. … кандидата псих. наук : 10.00.09 / Сергій Миколайович Миронець. – Харків, 2007. – 243 с.
171.    Митчем К. Что такое философия техники / К. Митчем. – М: Аспект Пресс, 1995. – 149 с.
172.    Михеев В. И. Моделирование и методы теории измерений в педагогике [текст]: – 3-е изд., стереотип. / В. И. Михеев. – М. : КомКнига, 2006. – 200 с.
173.    Михеев В. И. Методика получения и обработки экспериментальных данных в психолого-педагогических исследованиях : моногр. / В. И. Михеев. − М. : Изд-во УДН, 1986. – 84 с.
174.    Мишина Ю. Д. Психолого-педагогические условия развития ответственности у студентов педагогических ВУЗов : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / Юлия Дмитриевна Мишина − Томск, 2002. – 188 с.
175.    Монахов Н. И. Изучение эффективности воспитания: Теория и методика (Опыт экспериментального исследования) // Н. И. Монахов. – М.: Педагогика, 1981. – 144 с.
176.    Морозов С. М. Розвиток військово-педагогічної спрямованості у майбутніх офіцерів-прикордонників : дис. … канд. пед. наук : 20.02.02 / Сергій Миколайович Морозов – Хмельницький, 1999. – 217 с.
177.    Морозова М. Е. Актуальність системи мотивації працівників як невід’ємної складової кадрової політики вищих навчальних закладів: зб. наук. пр. / М. Е. Морозова // Вісник післядипломної освіти. – 2014. – Вип. 12(25). – С. 105–116.
178.    Москальова Л. Ю. Теоретичний аналіз змісту морального виховання особистості / Л. Ю. Москальова // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки).– Бердянськ: БДПУ, 2006. – № 3. – С. 5 – 9.
179.    Мохнар Л. І. Виховання культури міжособистісної взаємодії курсантів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів системи МНС України: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07 «Теорія і методика виховання» / Л. І. Мохнар. – Умань, 2014. – 23 с.
180.    Муздыбаев К. Психология ответственности / К. Муздыбаев / Под ред. В. Е. Семенова. – Л.: Наука, 1983. – 340 с.
181.    Наказ МНС України від 1.07.2004р. № 336 «Про затвердження Положення про організацію навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах МНС України» / [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mns.gov.ua.
182.    Наказ МНС України від 1.07.2009р. № 444 «Про затвердження Настанови з організації професійної підготовки та післядипломної освіти осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mns.gov.ua//.
183.    Наказ МНС України від 1.12.2009р. № 808 «Про затвердження Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників МНС України» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mns.gov.ua//.
184.    Наказ МНС України від 6.03.2008р. № 177 «Про затвердження Настанови щодо організації соціально-гуманітарної роботи з особами рядового і начальницького складу та працівниками  органів і підрозділів цивільного захисту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.mns.gov.ua//.
185.    Наказ МВС України від 7.10.2014р. № 1032 «Про затвердження Порядку організації внутрішньої, гарнізонної та караульної служб в органах управління і підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1563-14.
186.    Наказ МНС України від 13.03.2012р. № 575 «Про затвердження Статуту дій у надзвичайних ситуаціях органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0835-12.
187.    Наливайко Л. Р. Види конституційно-правової відповідальності за її суб’єктами та підставами / Л. Р. Наливайко // Законодавство України: проблеми та перспективи розвитку : зб. наук. праць. – К. : Київський університет права, 2002. – С. 4751.
188.    Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/344/2013.
189.    Національний класифікатор України «Класифікатор професій» ДК 003:2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://kadrovik01.com.ua/regulations/2344/394622/.
190.    Немчининов А. В. Формирование ответственности как профессионально-личностного качества у курсантов младших курсов военного вуза : дис. канд. пед. наук: 13.00.08 / Андрей Валентинович Немчининов. – Саратов, 2005. – 192 с.
191.    Никитенко О. В. Професійно-особистісні якості як основа виховання майбутніх учителів / О. В. Никитенко // Людинознавчі студії : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка. – Педагогіка, 2013. – Вип. 27. – С. 33–45.
192.    Николина В. В. Духовные  ценности и  воспитание личности: психолого-педагогический  аспект / В. В. Николина. – Новгород, 2002. – С. 85.
193.    Нікітіна І. В. Формування професійної мотивації студента як детермінанти його творчого розвитку і працевлаштування / І. В. Нікітіна // Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка. – 2010. – Вип. № 1. – С. 206211.
194.    Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології : навч. посіб. / А. С. Нісімчук, О. С. Падалка, О. Т. Шпак. – К. : Просвіта, 2000. – 368 с.
195.    Новиков А. М. Методология: словарь системы основных понятий / А. М. Новиков, Д. А. Новиков. – М. : Либроком, 2013. – 208 с.
196.    Нор Л. И. Педагогические условия формирования ответственного отношения старшеклассников к учебной и трудовой деятельности : автореф. дис. на соиск. науч. ст. канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания» / Л. И. Нор – М., 1992. – 16 с.
197.    Овсянецька Л. П. Мотиваційна основа творчості / Л. П. Овсянецька // Філософія, соціологія, психологія : зб. наук. праць. – Івано-Франківськ : ВДВ ЦІТ, 2007. – Вип. 12. – Ч. ІІ. – С. 23-30.
198.    Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія : посібник / Л. Е. Орбан-Лембрик. – К. : Академвидав, 2003. – 448 с.
199.    Ореховский А. И. Введение в философию ответственности. Монография / А. И. Ореховский [и др.]; под общ. ред. А. И. Ореховского. – Новосибирск: СибГУТИ, 2005. – 186 с.
200.    Ореховский А. И. Ответственность и ее социальная природа : метод. аспект / И. А. Ореховский. − Томск : Изд-во Том. ун-та, 1978. − 231 с.
201.    Орлов А. О. Формування професійної відповідальності майбутніх менеджерів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / А. О. Орлов. – Київ, 2009. – 22 с.
202.    Осадченко І. І. Методика виховної роботи : [навчально-методичний посібник] / І. І. Осадченко. – [2-е вид. стер.]. – Умань : Жовтий О. О., 2012. – 217 с.
203.    Основи психологічного забезпечення діяльності МНС: підручник / за заг. ред. В. П. Садкового. – Х. : УЦЗУ., 2009. – 244 с.
204.    Осокіна Ю. С. Відповідальність соціального суб’єкта: філософський аналіз: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філософ. наук: спец. 09.00.03 / Ю. С. Осокінава. – Київ, 2007. – 18 с.
205.    Остапенко А. А. Моделирование многомерной педагогической реальности : теория и технология / А. А. Остапенко. – М. : Народное образование, 2005. – 384 с.
206.    Отич О. М. Методологічні принципи наукового дослідження / О. М. Отич // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки: сборник. – Чернігів, 2010. – Вип. 76. – С. 41–43.
207.    Парубок О. М. Дидактичні умови застосування ділових ігор у професійній підготовці фахівців пожежної безпеки : автореф. дис. на здобуття. наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. М. Парубок. – Хмельницький, 2003. – 18 с.
208.    Педагогічний словник / За ред. М. Д. Ярмаченка. – К.: Педагогічна думка, 2001. – 363 с.
209.    Петровский А. В. Психология / А. В. Петровский, М. Г. Ярошевський. – М.: Издательский центр «Академия», 2001. – 512 с.
210.    Пєхота О. М. Освітні технології: навч.-метод. посібник / О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко, О. М. Любарська. – К.: А. С.К., 2002. – 255 с.
211.    Плахотный А. Ф. Проблема социальной ответственности / А. Ф. Плахотный . – Харків : Вища школа, Издательство при ХГУ, 1981 . – 191 с.
212.    Плахотный А. Ф. Свобода и ответственность: социологический аспект проблемы / А. Ф. Плахотный. – X. : Изд-во Харк. гос. ун-та, 1972. – 158 с.
213.    Поваренков Ю. П. Психологическое содержание профессионального становления человека / Ю. П. Поваренков – М. : УРАО, 2002. — 160 с.
214.    Поваренков Ю. П. Профессиональное становление личности : дис. … доктора псих. наук : 19.00.07 / Юрий Павлович Поваренков. – Ярославль, 1999. – 360 с.
215.    Подласый И. П. Педагогика : Новый курс : учеб. для студентов пед. вузов: в 2 кн. Кн. 1. Процесс обучения / И. П. Подласый.– М. : ВЛАДОС, 1999. –– 576 с.
216.    Подласый И. П. Педагогика: Новый курс : учеб. для студентов пед. вузов: в 2 кн. Кн. 2: Процесс воспитания / И. П. Подласый. М.: ВЛАДОС, 1999. – 256 с.
217.    Пономарьов О. Відповідальність у системі категорій педагогіки вищої школи / О. Пономарьов, М. Чеботарьов, Н. Середа // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2013. – № 4. – С. 7586. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Pippo_2013_4_7.pdf.
218.    Пономарьов О. С. Відповідальність як педагогічна категорія : навч.-метод. посіб. / О. С. Пономарьов, Н. В. Середа, М. К. Чеботарьов. – X. : Підручник НТУ «ХПІ», 2013. – 172 с.
219.    Пономарьов О. С. Формування професійної відповідальності майбутнього інженера / О. С. Пономарьов, М. К. Чеботарьов // Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Історія науки і техніки. – Х. : НТУ «ХПІ», 2013. – № 68(1041). – С. 123131.
220.    Постанова Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 року № 593 «Про затвердження Положення про порядок проходження служби ЦЗ особами рядового і начальницького складу» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/593-2013п.
221.    Практическая психология: Учебник для ВУЗов / Под ред. М. К. Тутушкиной.  Санкт-Петербург, 1998.  315 с.
222.    Примак В. П. Формування громадянської відповідальності у курсантів вищих навчальних закладів МВС України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / В. П. Примак. – Луганськ, 2011. – 22 с.
223.    Приходько Ю. О. Психологічні чинники успішності професійної діяльності пожежних рятувальників МНС України : автореф. дис. На здобуття наукового ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.09 «Психологія діяльності в особливих умовах» / Ю. О. Приходько. – X., 2008. – 22 с.
224.    Приходько Ю. О. Роль особистісних особливостей пожежних-рятувальників у визначенні успішності їхньої професійної діяльності / Ю. О. Приходько // Проблеми екстремальної та кризової психології : [збірник наукових праць]. – Харків : УЦЗУ, 2007. –  Вип. 3, ч. 2. – С. 200206.
225.    Промашкова Н. А. Об ответственности как системном качестве личности студента / Н. А. Промашкова // Студент на пороге XXI века : моногр. / отв. ред. Н. И. Рейнвальд. − М. : Изд-во УДН, 1990. – 152 с.
226.    Професійна мотивація працівників органів внутрішніх справ: вивчення та корекція: Науково-практичний посібник / Відп. редактор В. О. Соболев. – Харків: Ун-т внутр. справ, 1999. – 98 с.
227.    Прядеин В. П. Комплексное  исследование ответственности как системного качества личности : дис. … доктора псих. наук : 19.00.01 / Валерий Павлович Прядеин. – Екатеринбург, 1999. – 299 с.
228.    Психологічна енциклопедія / автор-упорядник А. М. Степанов. – К.: «Академвидав», 2006. – 424 с.
229.    Психологія праці та професійної підготовки особистості: Навчальний посібник / За ред. П. С. Перепелиці, В. В. Рибалки. – Хмельницький: ТУП, 2001. – 330 с.
230.    Пустовіт Г. П. Методи навчання і виховання як дидактична категорія в історико-педагогічному контексті. / Григорій Петрович Пустовіт // Вересень. МОІППО. – № 1 – 2 (54 – 55). – 2011. – С. 17 – 29.
231.    Пустовіт Г. П. Позашкільна освіта і виховання: теоретикодидактичний аспект: Монографія / Г. П. Пустовіт. – Книга 1. Видання друге доп. і випр. – Видавництво МДУ ім. В. О. Сухомлинського. 2010. – 379 с.
232.    Реан А. А. Психология изучения личности : Учеб. пособие / А. А. Реан. – СПб. : Из-во В. А. Михайлова, 1999. – 288 с.
233.    Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1973. – 424 с.
234.    Савосина М. Н. Ответсвенность за личное здоровье и физкультурная деятельность студентов [Текст] : монография / М. Н. Савосина – Нижнекамск : Нижнекаский химико-технологический институт (филиал) КГТУ, 2011. – с. 100.
235.    Савчин М. В. Психологія відповідальної поведінки : монографія / М. В. Савчин. – Івано-Франківськ : Місто НВ, 2008. – 280 c.
236.    Садовский В. Н. Основания общей теории систем: логико-методологический аспект / В. Н.Садовский. – М. : Наука, 1974. – 311 с.
237.    Сафин В. Ф. Ответственность как ведущее нравственное свойство личности  [Электронный ресурс] / В. Ф. Сафин. – Режим доступу : http://literbash.narod.ru/4/8.htm.
238.    Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий : в 2 т. / Г. К. Селевко. – М. : НИИ школьных технологий, 2006. – Т. 1. – 816 с.
239.    Сергієнко О. П. Педагогічна психологія : навч. посіб. / О. П. Сергієнко, О. А. Столярчук, О. П. Коханова, О. В. Пасєката ін. – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 168 с.
240.    Синьов В. М. Основи теорії виховання : навч. посіб. / В. М. Синьов, О. І. Пометун, В. І. Кривуша, М. О. Супрун; за заг. ред. В. М. Синьова. – К. : РВВ КІВС, 2000. – 140 с.
241.    Сисоєва С. О. Творчий розвиток учнів у контексті особистісно орієнтованого навчання / С. О. Сисоєва // Гуманітарні науки. – 2001. – № 1. – С. 110118.
242.    Сичевський Ю. О. Формування відповідальності як професійно-особистісної якості майбутніх офіцерів-прикрдонників: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Ю. О. Сичевський. – Київ, 2008. – 26 с.
243.    Сластенин В. А. и др. Педагогика: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов / под ред. В. А. Сластенина. − М.: Издательский центр “Академия”, 2002. – 576 с.
244.    Сластенин В. А. Педагогика: учебное пособие для студентов педагогических учебных заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, А. И. Мищенко, Е. Н. Шиянов. – 3-е изд. – М. : Школа-Пресс, 2000. – 512 с.
245.    Сластенин В. А. Психология и педагогика: [учеб. пособие для студ. высш. учеб. завед.] / В. А. Сластенин, В. П. Каширин. – М.: Академия, 2001. – 480 с.
246.    Словник іншомовних слів / Уклад.: С. М. Морозов, Л. М. Шкарапута ; ред. Є. І. Мазніченко. – К. : Наукова думка, 2000. – 662 с.
247.    Снісаренко А. Г. Професіографічний аналіз діяльності начальників караулів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту України : дис. … кандидата псих. наук : 10.00.09 / Андрій Григорович Снісаренко. – Харків, 2011. – 243 с.
248.    Соціологічна енциклопедія / укладач В. Г. Городяненко. – К.: Академвидав, 2008. – 456 с.
249.    Сперанский В. И. Социальная ответственность личности : сущность и особенности формирования / В. И. Сперанский − М., 1987. – 145 с.
250.    Ставицький О. М. Модель системи професійного виховання майбутніх офіцерів прикордонників / О. М. Ставицький // Збірник наукових праць Національної академії Державної : Серія: педагогічні і психологічні науки / гол. ред. Є. М. Потапчук . – Хмельницький : Видавництво НАДПСУ, 2013. – Вип. 2(67). – С. 249–257.
251.    Столяренко Л. Д. Психология и педагогика в вопросах и ответах: учеб. пособ. / Л. Д. Столяренко, С. И. Самыгин. – Ростов-на-Дону : Феникс, 2000. – 576 с.
252.    Сухомлинский В. А. и современная школа / Тезисы докладов научно-практической конференции. 25-27 сентября 1978 г. – Кировоград – Павлиш. – 124 с.
253.    Сухомлинский В. А. Сердце отдаю детям. Рождение гражданина. Письма к сыну / В. А. Сухомлинский. – К.: Рад. шк., 1985. – 557 с.
254.    Татур Ю. Г. Высшее образование: методология и опыт проектирования / Ю. Г. Татур. – М. : Университетская книга; Логос, 2006. – 256 с.
255.    Татур Ю. Г. Компетентность в структуре модели качества подготовки специалиста / Ю. Г. Татур // Высшее образование сегодня. – 2004. – № 3. – С. 20–26.
256.    Тітаренко О. Г. Відповідальність в управлінні (соціально-філософський аналіз) : дис. канд. філос. наук: спец. 09.00.03 / О. Г. Тітаренко. – Х., 2006. – 178 с.
257.    Тлумачний словник української мови / Уклад.: Ковальова Т .В. та ін. – Х. : Синтекс, 2005. – 672 с.
258.    Томків І. О. Основи навчального процесу у вищому військовому навчальному закладі : підруч. / І. О. Томків. – Хмельницький : Вид-во НАДПСУ, 2003. – 204 с.
259.    Ушинський К. Д. Теоретичні проблеми виховання і освіти / К. Д. Ушинський // Вибр. пед. твори. − К., 1989.− Т. 1. − С. 99–100.
260.    Философский энциклопедический словарь − М. : Сов. энцикл. − 1993. – 840 с.
261.    Філософський енциклопедичний словник / Національна академія наук України Інститут філософії ім. Г. С. Сковороди; головний ред. В. І. Шинкарук. – К.: Абрис, 2002. – 742 с.
262.    Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : [навч. посіб.] / М. М. Фіцула. 2-е вид., доп. – К. : Академвидав, 2010. – 456 с.
263.    Фомич М. В. Формування управлінських якостей майбутніх фахівців пожежно-рятувальних підрозділів як засіб розвитку їхньої професійної компетенції / М. В. Фомич / Вісник Національного університету оборони України. – 2011. – № 1(20). – С. 241245.
264.    Формування соціально-психологічної компетентності молодих керівників-офіцерів у військових формуваннях Воєнної організації держави / І. О. Грязнов, Є. М. Потапчук, В. Б. Корчев, Ю. В. Упенієк : звіт про НДР (Шифр № 203-0001 І «Компетенція»). – Хмельницький, 2003. – 98 с.
265.    Фурманець Б. І. Професійна спрямованість та становлення особистості курсанта як фахівця / Б. І. Фурманець. – Харків: ХВУ, 1998. – 61 с.
266.    Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность / Хекхаузен Хайнц ; [под ред. Б. М. Величковского]. – М. : Педагогика, 1986. – Т. 1. – 408 с.
267.    Хребтова В. В. Модель полікультурного виховання студентів юридичних спеціальностей [Елекстронний ресурс] / В. В. Хребтова // Наука і освіта. – 2013. № 3. – С. 189192. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/NiO_2013_3_55.pdf.
268.    Циба В. Т. Соціологія особистості: системний підхід (соціально-психологічний аналіз) : навч. посіб / В. Т. Циба. – К. : МАУП, 2000. – 152 с.
269.    Чепульченко Т. О. Соціальна відповідальність: поняття та сутність / Т. О. Чепульченко // Вісник національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Політологія, соціологія, право: зб. наук. пр. / . – Київ : ІВЦ «Політехніка», 2010. – Вип. 1(5). – 142 с.
270.    Черепанов В. В. Экпертные оценки в педагогических исследованиях / В. В. Черепанов. – М. : Педагогика, 1989. – 321 с.
271.    Чирков А. П. Ответственность в системе права / А. П. Чирков. – Калинигр. ун-т. – Калининград: 1996. – 71 с.
272.    Шабанова Ю. О. Системний підхід у вищій школі : підруч. для студ. магістратури / Ю. О. Шабанова. – Д.: НГУ, 2014. – 120 с.
273.    Шадриков В. Д. Новая модель специалиста: инновационная подготовка и компетентностный подход / В. Д. Шадриков // Высшее образование. − 2004. − № 8. – С. 6465.
274.    Шапар В. Б. Психологічний тлумачний словник / В. Б. Шапар. − Х.: Прапор, − 2006. – С. 640.
275.    Шимко І. М. Проблеми організації самостійної роботи у вищій школі / І. М. Шимко // Рідна шк. – 2005. – № 8. – С. 34–35
276.    Шусть В. В. Формування професійної відповідальності майбутніх спеціалістів у вищому аграрному навчальному закладі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / В. В. Шусть. – Київ, 2009. – 22 с.
277.    Шушерина О. А. Ответственность профессионально значимое качество будущего специалиста (педагогический аспект) : монографія / О. А. Шушерина. – Красноярск. : СибГТУ, 2002. – 186 с.
278.    Шушерина О. А. Формирование ответственности как профессионально значимого качества у студентов вуза (на примере технического университета): автореф. дис. на соискание канд. пед. наук: 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / О. А. Шушерина. – Новосибирск, 1999. – 24 с.
279.    Ягупов В. В. Військове виховання: історія, теорія та методика : навчальний посібник / За редакцією кандидата педагогічних наук, доцента В. В. Ягупова. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2002. – 516 с.
280.    Ягупов В. В. Компетентнісний підхід до професійної підготовки майбутніх фахівців у системі професійно-технічної освіти / В. В. Ягупов // Креативна педагогіка. – К., 2011. – № 4. – С. 34.
281.    Ягупов В. В. Мотивація учіння студентів з особливими потребами [Електронний ресурс] / В. В. Ягупов. – Режим доступу: http://library.rehab.org.ua/ukrainian/psicho/yagupov.
282.    Ягупов В. В. Педагогіка : навчальний посібник / В. В. Ягупов. – К. : Либідь, 2002. – 560 с.
283.    Яременко В. Новий тлумачний словник української мови : у 3 т. / В. Яременко, О. Сліпушко. – К. : Аконіт, 2007. – Т. 3. – 864 с.
284.    Яшник С. В. Дослідження структури потреб в системі мотивації праці керівників аграрної галузі / С. В. Яшник // Нові технології навчання : наук. метод. зб. – Київ-Вінниця: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти; Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. – 2011. – Вип. 67. – Ч. 2. – С. 202209.
285.    Drucker P. F. Management: Tasks, Responsidilities, Practices [Text] / P. F. Drucker. – N. Y. : Harper. Row, 1974. – 840 р.
286.    Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English / А. S. Hornby – 5th rev .ed. / editor, Jonathan Crowther. London, New York: Oxford University Press, 1995. – 1440 p.
287.    Robert  P. Dictionnaire alphabétique et analogique de la langue française [Tekst] / Paul Robert. – Paris, 1980. – T. 5. — 894 p.
288.    Rotter G. B. Generalized expectances for internet versus external control of reinforcement // Psychol. Monogr. − 1966. − Vol. 80. − № 1.
289.    http://b-t.com.ua/test_motype.php // тест Motype  построение мотивационного профиля.
290.    http://b-t.com.ua/test_mun.php // Методика Реана  Мотивация успеха и боязнь неудачи / МУН
291.    http://culonline.com.ua/Books/teoria_statystyky_marmoza.pdf  // Мармоза А. Т. Теорія статистики : підручник / А. В. Мармоза. – 2-е вид. переб. Та доп. – .К. : «Центр учбової літератури», 2013. – 592 с.
292.    http://www.pro-personal.ru/journal/218/5565/  Журнал: Справочник по управлению персоналом.