Наукова школа «Актуальні проблеми освіти і виховання: історія, сучасність, перспективи» доктора педагогічних наук, професора Тетяни Кочубей

   Професійний науковий колектив започаткував свою діяльність у 2005 році над розробкою теми «Актуальні проблеми освіти і виховання: історія, сучасність, перспективи» під керівництвом доктора педагогічних наук, професора, професора кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, дійсного члена Академії міжнародного співробітництва з креативної педагогіки «Полісся» Кочубей Тетяни Дмитрівни.

   Наукові проблеми, над якими працювала Тетяна Дмитрівна, пов’язані з філософією дитинства, педагогікою та історією педагогіки, що знайшли відображення у її дисертаційних дослідженнях на здобуття наукових ступенів кандидата педагогічних наук («Філософія дитинства у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського») та доктора педагогічних наук («Розвиток української педагогічної думки другої половини XVII–XVIII століть крізь призму вітчизняних досліджень»). Науковим консультантом її дисертаційних досліджень був відомий в Україні вчений, академік НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Кузь Володимир Григорович.

   Членами наукової школи здійснюються історико-педагогічні та суто педагогічні дослідження з метою виявлення прогресивних ідей при вивченні педагогічних явищ і фактів, які мають актуальність для розвитку сучасної педагогічної науки в Україні, компаративістських досліджень з метою запозичення та впровадження прогресивного педагогічного досвіду й ідей розвинутих країн світу.

   У межах основних напрямів діяльності представниками наукової школи під керівництвом Кочубей Т. Д. здійснюються фундаментальні та прикладні дослідження у галузях педагогіки, історії педагогіки та соціальної роботи: 

   освіта та концепції виховання в Україні, Європі, Канаді та Америці: історія та сучасність («Концепції виховання в системі шкільної освіти США» (Плахотнюк О. Л., 2011 р.), «Підготовка майбутніх учителів у системі багаторівневої педагогічної освіти Канади (Павлюк В .І., 2012 р.), «Педагогічні засади «школи дії» Лая В. А. в контексті європейської реформаторської педагогіки кінця ХІХ – початку ХХ століття» (Верем’юк Л. Л., 2014 р.), «Педагогічна підтримка обдарованої студентської молоді у вищих навчальних закладах Великобританії» (Холод І. В., 2015 р.), «Полікультурне виховання в сучасній шкільній освіті Канади» (Свиридюк О. В., 2017 р.); 

    підготовка майбутніх фахівців у системі багаторівневої педагогічної освіти в Україні («Формування пізнавально-інтелектуальної компетентності майбутніх учителів у процесі вивчення дисциплін педагогічного циклу» (Дзюбенко І. А., 2016 р.), «Формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів у процесі фахової підготовки» (Кравчук Н. П., 2017 р.); 

   педагогічні засади роботи в умовах сучасного освітньо-виховного середовища («Виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників» (Бутенко О. Г., 2011 р.), «Моральне виховання старших дошкільників засобами народної педагогіки» (Бабій І. В., 2012 р.), «Педагогічні засади розвитку логічного мислення у старших дошкільників» (Любченко І. І., 2014 р.), «Виховання лідерських якостей у молодших школярів засобами рухливих ігор» (Семенов А. А., 2014 р.); 

   проблеми соціалізації особистості та соціальної роботи («Соціалізація студентської молоді в умовах освітньо-виховного середовища» педагогічного коледжу» (Ковальчук Н. П., 2012 р.); 

   історико-педагогічні дослідження, персоналії («Науково-просвітницька та управлінська діяльність В.Н. Каразіна (1773–1842 рр.)» (Мельникова (Майструк) О. М., 2014 р.), «Науково-педагогічна та реформаторська діяльність Петера Петерсона (1884−1952 рр.)» (Штик О. В., 2016 р.), «Розвиток музичної освіти в Україні у XVIII ст.» (Біліченко В. П., 2017 р.)», «Тенденції розвитку вітчизняної інструментальної гітарної освіти у другій половині ХХ століття» (Коваленко А. С., 2019 р.).

   На даному етапі досліджуються актуальні для сьогодення проблеми на здобуття наукових ступенів: доктора наук – теоретичні та методичні засади підготовки майбутніх педагогів дошкільних закладів освіти до гендерного виховання дітей (Бутенко О. Г.), теорія і практика професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у педагогічних університетах України в контексті євроінтеграційних освітніх процесів (Умрихіна О. С.), теорія і практика превентивної педагогічної роботи з дітьми старшого дошкільного віку в закладах дошкільної освіти (Мельникова О. М.); доктора філософії –  формування життєвих цінностей студентів вищих приватних навчальних закладів США (Очеретяний А. В.), педагогічні умови підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до формування основ етнокультури у дітей старшого дошкільного віку (Сопіна Ю. Ф.), підготовка майбутніх інженерів-педагогів харчового профілю до формування санітарно-гігієнічної культури учнів закладів професійно-технічної освіти (Люльченко В. Г.), підготовка майбутніх соціальних працівників до організації дозвіллєвої діяльності студентської молоді (Чекаленко В. Т.), сучасні тенденції розвитку початкової освіти в Канаді (Штурба А. О.).

   Під керівництвом доцента Бутенко О. Г. захищена кандидатська дисертація «Виховання поважного ставлення до людей похилого віку у старших дошкільників» Рябошапки Ольги Володимирівни зі спеціальності 13.00.07 – теорія і методика виховання (2019 р.).

   Працюють над підготовкою дисертаційних досліджень зі спеціальностей 13.00.03 – корекційна педагогіка Дичок Таїсія Петрівна «Естетотерапія як засіб морального виховання старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення» (науковий керівник – доц. Бобошко І.В.) та 13.00.07 – теорія і методика виховання Воєдило Ольга Вікторівна «Виховання гендерної толерантності у дітей старшого дошкільного віку у взаємодії сім’ї та закладів дошкільної освіти» (науковий керівник – доц. Бутенко О.Г.)

   Кочубей Т. Д. брала участь у написанні статей до українського видавничого проєкту «Велика українська енциклопедія», що реалізовувався за участі НАН України відповідно до Указів Президента України № 1/2013 «Про Велику українську енциклопедію» та № 7/2015 «Питання підготовки та видання Великої української енциклопедії», є автором понад 200 наукових праць.

   Перебувала на науковому стажуванні в Європейському колегіумі імені Яна Павла ІІ (Польща, м. Гнезно), Познанського університету імені Адама Міцкевича, Вищій Школі Професійній в Плоцьку. У межах стажування працювала з фондами наукової бібліотеки та стародруків Польської Академії наук (Польща, м. Курнік, м. Познань), наукових бібліотеках Познанського університету та Колегіуму Європейського імені Яна Павла ІІ (Польща, м. Гнезно).

   За наукові заслуги Кочубей Т. Д. нагороджена відзнакою Президента України ювілейною медаллю «Двадцять років Незалежності України» (2011 р.), нагрудними знаками «За наукові досягнення» (2007 р.), «Ушинський К. Д.» (2018 р.), Почесними грамотами Міністерства освіти і науки України (1995, 2007 рр.), Почесною грамотою Черкаського обкому профспілки працівників освіти і науки (1995 р.), Почесною грамотою Черкаської обласної ради (2008 р.), визнана кращою за професією Уманською міською радою (2013 р.).