Регіональний навчальний семінар-тренінг з елеменами арт-терапії

3З метою залучення фахівців у сфері практичної психології до обговорення проблем переживання школярами соціально-політичних конфліктних ситуацій минулого тижня (22-23 жовтня 2014 року) на базі факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбувся регіональний навчальний семінар-тренінг з елементами арт-терапії «Соціально-психологічна допомога учням, постраждалим у зв’язку з сучасною соціально-політичною ситуацією».

2

Відкриваючи пленарне засідання, декан факультету соціальної та психологічної освіти Оксана Олексіївна Кравченко зазначила, що, оскільки внаслідок складної соціально-політичної ситуації в країні розповсюдилися серед школярів та інших учасників навчально-виховного процесу такі психологічні проблеми, як гострі емоційні розлади, реактивні стани, переживання втрати близьких, вважає за доцільне посилити роботу та внести корективи у плани роботи всіх працівників психологічної служби і консультантів психолого-медико-педагогічних консультацій.

У роботі семінару-тренінгу взяли участь практичні психологи загальноосвітніх навчальних закладів м. Умань, завідуюча Уманською міською психолого-медико-педагогічною консультацією Алєксєєнко Ю.В., міський лікар-психіатр Марченко К.І., практичний психолог Центру обліку бездомних громадян Управління праці та соціального захисту населення, керівник волонтерського загону Служби Милосердя Свято-Успенського храму м. Умані Левадко К.І., практичний психолог Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Андрієтті Н.Л. та викладачі кафедри психології – кандидати психологічних наук, доценти Данилевич Л.А., Діхтяренко С.Ю, викладачі Ільченко І.С., Байда С.П.

З доповіддю «Психологічні наслідки перебування в травмуючих ситуаціях для здоров’я дитини» перед присутніми на семінарі виступила Діхтяренко Світлана Юріївна, зазначивши, що надання психологічної допомоги в екстремальних умовах стосується зниження впливу та виключення дітей із ситуації, що справляє травматичні впливи на особистість, створення простору безпеки, посилення позитивних взаємин у сім’ї, чергування зайнятості та відпочинку, отримання психологічної підтримки, співпереживання, одержання психокорекційної допомоги щодо вироблення оновлених моделей поведінки в екстремальних умовах, осмислення переживань.

Про психологічну роботу з дітьми в умовах травматичної кризи розповіла Лариса Арсеніївна Данилевич, підкресливши, що будь-яка криза приховує в собі як приховані можливості, так і небезпеку, тому завдання психолога – дати можливість дитині знизити навантаження деструктивного впливу.

В рамках семінару пройшло засідання круглого столу «Соціально-психологічна робота з постраждалими учнями: обмін досвідом роботи практичних психологів освітніх закладів м. Умань», де учасники ділилися враженнями та власним баченням проблеми психологічної допомоги дітям в адаптації до нових умов в навчально-виховному процесі.

Програмою семінару було передбачено проведення тренінгу з елементами арт-терапії «Профілактика стресових розладів у постраждалих дітей». Ільченко Іриною Степанівною було продемонстровано декілька технік, які допоможуть практичним психологам у роботі з дітьми при подоланні негативних емоцій та стресових станів у постконфіктному періоді.

Учасники семінару отримали методичні рекомендації педагогам та батькам для роботи з дітьми в період переживання напружених соціально-політичних ситуацій, підготовлені Байдою Світланою Петрівною.